19 Μάι ΠΕΠΙΕΘ: 20-25% ΚΑΤΩ ΟΙ ΠΡΟΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΣΚΑΦΗ ΕΝΟΨΕΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ
Παρά την αφρικανική σκόνη που μας ταλαιπωρεί εδώ και καιρό και τον άστατο καιρό, η τουριστική σεζόν για την Ελλάδα έχει ξεκινήσει χωρίς όμως οι προκρατήσεις να είναι αισιόδοξες για τους ναυτικούς στα ιδιωτικά σκάφη και τις πολυτελείς θαλαμηγούς.
Ήδη σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΠΕΠΙΕΘ κ. Γιώργο Βάλλη, παρατηρείται μια πτώση 20-25% στη ζήτηση και τις προκρατήσεις για σκάφη 20-40 μέτρα, που απευθύνονται όπως είπε σε συνέντευξή του, σε μεσαία πορτοφόλια Αμερικανών κυρίως, οι οποίοι αν είναι μια ομάδα 10-12 ατόμων μπορούν να νοικιάσουν ένα τέτοιο σκάφος για 7 μέρες με όλα πληρωμένα, καύσιμα,ΦΠΑ, τροφοδοσία, επισκέψεις σε νησιά, φαγητά και διαμονή, με 50-70.000 ευρώ.
Ωστόσο fully booked είναι τα mega yachts που διαθέτει η χώρα και απευθύνονται σε επισκέπτες με πολύ γερό πορτοφόλι.
Καλεσμένος του Βαγγελή Γιακουμή στον BLUE SKY o Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών, cpt. Γιώργος Βάλλης, και μιλώντας για το ελληνικό yachting ανέφερε ότι τo 70-80% αυτού βασίζεται κυρίως στους Αμερικανούς επισκέπτες και το υπόλοιπο 20-30% σε Ευρωπαίους αλλά και σε επισκέπτες από χώρες της Μέσης Ανατολής.
“Επομένως, η μείωση των κρατήσεων θεωρείται δικαιολογημένη, λόγω των επερχόμενων εκλογών στην Αμερική. Η ελληνική κρουαζιέρα συνεισφέρει το 1,5% του ΑΕΠ στην ελληνική οικονομία. Οι Έλληνες πολίτες δεν επιλέγουν μεγάλες θαλαμηγούς για τις διακοπές τους, αλλά ιστιοφόρα και καταμαράν που μπορούν να υποστηρίξουν οικονομικά.
Η πλειοψηφία των θαλαμηγών στην Ελλάδα έχουν μήκος 20-35 μέτρα, ακολουθούν αυτές των 40-60 μέτρων, ενώ μετρημένα στα δάχτυλα είναι τα λεγόμενα mega yachts στα 70-100 μέτρα. Ο συνολικός αριθμός των θαλαμηγών στη χώρα μας είναι μεγαλύτερος από 5000. Οι τιμές των κρατήσεων καθορίζονται από το μήκος, τη χρονολογία του σκάφους και τις παροχές του. Η Ελλάδα υπερτερεί σε σχέση με άλλες χώρες στην ποιότητα των πληρωμάτων, στην ομορφιά των νησιών, στη γαστρονομία, αλλά υστερεί στις υποδομές, δηλαδή στις οργανωμένες μαρίνες και στα λιμάνια, σε σχέση με το εξωτερικό.” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ Βάλλης.
Ωστόσο επεσήμανε ότι η δημιουργία της νέας Μαρίνας στη Βουλιαγμένη θα δώσει ανάσα για τους επισκέπτες της αθηναϊκής ριβιέρας ενώ παράλληλα ελπίζει στη δημιουργία κι άλλων, ειδικά στα νησιά μας, τα οποία προτιμούν οι τουρίστες που διαλέγουν θαλαμηγούς για τις διακοπές τους.
Τα νησιά που οι ξένοι προτιμούν περισσότερο είναι τα κοσμοπολίτικα νησιά των Κυκλάδων, τα νησιά του Αργοσαρωνικου, η Ύδρα και οι Σπέτσες, τα νησιά των Σποράδων, η Σκόπελος και η Αλόννησος, η Χαλκιδική και τα νησιά του Ιονίου.
Για ένα νέο άνθρωπο που επιθυμεί εργασία στο χώρο του yachting, ο κ. Βάλλης διατύπωσε μεν τις δυσκολίες που υπάρχουν, αλλά εστίασε στα οικονομικά οφέλη που προκύπτουν σε σχέση με την εργασία στη στεριά. Φυσικά, αναφέρθηκε στο ρόλο της Ένωσης (ΠΕΠΙΕΘ), που προσπαθεί διαρκώς να εξασφαλίσει τις καλύτερες δυνατές συνθήκες εργασίας για τους ενδιαφερόμενους νέους ναυτικούς, καθοδηγώντας τους λεπτομερώς για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν.
No Comments