29 Νοέ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΣΤΗ ΛΕΣΒΟ
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών & Επαγγελματικών Θαλαμηγών, Cpt. Γιώργος Βάλλης σε συνέντευξή του στον δημοσιογράφο Δημήτρη Γιαγτζόγλου, στο ρ/σ Alpha 98,9, μίλησε για το φορτηγό πλοίο, που βυθίστηκε την Κυριακή στα ανοικτά της Μυτιλήνης.
“Αναπάντητα τα ερωτήματα για το τραγικό συμβάν, όπου ένα καράβι 40 ετών ξεκινάει από την Αίγυπτο λέγοντας πως έχει αλάτι στα αμπάρια και κατευθύνεται προς την Τουρκία, το οποίο πάει να περάσει τη Μυτιλήνη με τρία μέτρα κύμα αγνοώντας το απαγορευτικό και συνεχίζει την πορεία του. Δεν βλέπουμε καμία προσπάθεια να ‘’κρυφτεί’’ πίσω από κάποιο νησί και να βρει απάνεμο σημείο.” αναφέρει ο κ. Βάλλης και συνεχίζει λέγοντας “Ερωτήματα επίσης προκαλεί το ότι από την στιγμή που εξέπεμψε σήμα κινδύνου, βυθίστηκε. Πράγμα που δεν μπορεί να συμβεί έτσι, από τη μία στιγμή στην άλλη μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα. Μοιάζει σαν να κρύβεται κάτι πίσω από το συμβάν. Άλλο ερώτημα είναι για ποιο λόγο άφησαν ένα καράβι, που όπως μαθαίνουμε είχε κάποιες παρατηρήσεις λόγω παλαιότητας και ρίσκαραν τις ανθρώπινες ζωές με αυτές τις καιρικές συνθήκες και δεν το σταμάτησαν. Όλες αυτές οι κινήσεις ελέγχονται από το κέντρο ελέγχου της λιμενικής αρχής. Η συγκεκριμένη εταιρία είχε παλιότερα άλλο ένα καταγεγραμμένο αντίστοιχο ναυάγιο. Αναρωτιόμαστε αν γίνονται έλεγχοι σε καράβια όπως αυτό. ”
Ο κ. Βάλλης αναφέρθηκε επίσης και σε άλλα περιστατικά λέγοντας χαρακτηριστικά ότι “σε λιμάνια της χώρας, παρατηρήθηκαν πολλές δυσκολίες σε καράβια της ακτοπλοΐας, όπως στην Πάτρα, που με 10 μποφόρ το πλοίο πήγε να δέσει και χτύπησε στο λιμάνι με τόσους επιβάτες μέσα, και ευτυχώς δεν έπεσε στο διπλανό φορτηγό πλοίο καυσίμων. Δημιουργήθηκαν αρκετά τέτοια προβλήματα με την κακοκαιρία.”
Ο πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ-PUPYC κλείνοντας, εκφράζει την ανησυχία του για ποιο λόγο δεν αυστηροποιούνται τα απαγορευτικά, τονίζοντας πως “είναι ανεπίτρεπτο λόγω του κέρδους να ρισκάρουν τις ζωές του κόσμου αλλά και τα ίδια τα καράβια.”
φωτό πλοίου: πηγή DENIZCILIK BILGILERI.COM
No Comments