10 ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

Ελληνική λογοτεχνία αλλά και ένα βιβλίο έκπληξη

 

«Φάρος 23» του Hugh Howey

Για αιώνες, φαροφύλακες -άντρες και γυναίκες-εξασφάλιζαν την ασφαλή διέλευση των πλοίων στις θάλασσες του κόσμου. Ήταν μια μοναχική εργασία χωρίς ιδιαίτερες συγκινήσεις, τουλάχιστον τον περισσότερο καιρό. Μέχρι κάτι να πάει στραβά. Μέχρι ένα πλοίο να κινδυνεύσει… Στον 23ο αιώνα, «φαροφύλακες» εργάζονται ασταμάτητα για την αποφυγή ναυαγίων στο διάστημα, σε ένα δίκτυο φάρων όπου τα πλοία ταξιδεύουν στο Γαλαξία μας με ταχύτητα εικοσαπλάσια του φωτός. Αυτοί οι φάροι δε χαλούν ποτέ. Δεν αποτυγχάνουν ποτέ. Τουλάχιστον, υποτίθεται ότι έτσι γίνεται… Ένας πρώην πιλότος, παρασημοφορημένος ήρωας του πεζικού στον πόλεμο εναντίον των εξωγήινων Ρυφ, τοποθετείται χειριστής του Φάρου 23 στο εξώτερο διάστημα. Όμως ο πόλεμος τον ακολουθεί. Οι δύο αντιμαχόμενοι στόλοι ετοιμάζονται για την τελική σύγκρουση και οι αποφασιστικές κινήσεις του θα καθορίσουν τη μοίρα του κόσμου. Στο Φάρος 23, ο Hugh Howey ξετυλίγει την ιστορία ενός μοναχικού ήρωα που μάχεται ενάντια στο σκοτάδι του διαστήματος. Ένταση και αγωνία συνδυάζονται αριστοτεχνικά με δράση και μάχες με εξωγήινους στην αιώνια πάλη των πλασμάτων για επιβίωση.

«Λέξεις που δεν έζησε…» της Κωνσταντίνας Κατρακάζου

Λέξεις χωρίς το συναισθηματικό τους έρεισμα. Λέξεις ασύνδετες μεταξύ τους, που δεν αγκιστρώνουν πουθενά για να φτιάξουν εικόνες από πραγματική ζωή. Αταίριαστες λέξεις, που δεν βγάζουν νόημα. Κι όμως προσπαθώ. Ανακαλώ τον έρωτα, την ανεμώνη, τη χρυσόμυγα μέσα σε σπιρτόκουτο με ζάχαρη, το τζιτζίκι που περνάει από μια χούφτα σε άλλη χούφτα, δύο κεράσια κρεμασμένα στο αυτί, το άρωμα του ροδάκινου, της ντομάτας, της φράουλας, του κερασιού, της γυναίκας, μιας γυναίκας, μιας συγκεκριμένης γυναίκας. Ανακαλώ το πράσινο των δέντρων στα πεζοδρόμια, στις νησίδες των δρόμων, στους κήπους, στις βεράντες, στη βεράντα μου. Μάταιος κόπος. Μόνο λέξεις είναι, που δεν τις έζησα.

«Η πέτρα και το αυγό» του Κώστα Χατζηεμμανουήλ

Μικρές ιστορίες ειπωμένες, μπορεί, από μια τρύπια χλαίνη κρεμασμένη στο καρφί της πόρτας, που τις νύχτες η τρύπα γίνεται στόμα και μιλάει με ανθρώπινη λαλιά. Δυο πόδια ακρωτηριασμένα από κρυοπαγήματα, στον διάδρομο, κάνουν νυχτερινή περίπολο, την ίδια ώρα που η Στοίχαινα σμίγει με τον ιατροφιλόσοφο πάνω στις μαρμάρινες κερκίδες του αρχαίου θεάτρου, ένας αυτόχειρας στη σκοπιά φαντάρος με τον πνιγμένο στο ποτάμι αδερφό του στοιχειώνουν ξανά τον Άραχθο, ένας εκτελεστής από την Κύπρο ανταμώνει τον εξόριστο ζωοκλέφτη από τη Μυτιλήνη, ο καλόγερος της Εικοσιφοίνισσας κουβεντιάζει με το Ντουρντουβάκι του Κίτσεβου, ο Σπαρτιάτης Λύσανδρος συναντιέται με τον Βούλγαρο κομαντάντ Παλάζωφ στην ανασκαφή και οι μαθητές του γυμνασίου σε ένα νησί συνταξιδεύουν καθημερινά με έναν εισπράκτορα λεωφορείου πρώην λαϊκό δικαστή της Λαοκρατίας. Θαρρεί κανείς πως όλα περιστρέφονται σε μια «λοταρία θανάτου», στον τόπο που βασιλεύει η πρόθεση «αμφί» και οι σχέσεις των ανθρώπων του με την εξουσία είναι η σχέση που έχει η «πέτρα και το αυγό». Μικρές ιστορίες σαν πινακοθήκη πορτρέτων και τοπίων, στρωματογραφία σε παλίμψηστο συλλογικής μνήμης ή, με κινηματογραφικούς όρους, «πλάνα σεκάνς» που διατρέχουν, εκατό και, χρόνια ελληνισμού.

«Ίδια η μάνα σου έγινες!» της Κατερίνας Μανανεδάκη

ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ «ΙΔΙΑ Η ΜΑΝΑ ΜΟΥ».
Αυτό το λέει ο αντρούλης μου για να με εκνευρίσει (κι άλλο), το λέει η κόρη μου για να μου τη σπάσει (περισσότερο), το υπονοεί ο διευθυντής μου που δίπλα στη λέξη «βασανιστής» έχουν τη φωτογραφία του, μου το πετάει η κολλητή μου όταν καταφέρνει να ξεκολλήσει από το facebook.
ΑΚΟΥ «ΙΔΙΑ Η ΜΑΝΑ ΜΟΥ»! Ένα ξεπερασμένο στερεότυπο που καμιά σχέση δεν έχει με μένα. Εγώ, αγαπητοί μου, έδωσα μάχες για να γίνω αυτή που είμαι. Αποκήρυξα τα οικιακά, δεν κέντησα ποτέ, δεν έπλεξα σεμεδάκια, δεν πρήζω την κόρη μου τηλεφωνώντας της κάθε τρεις και λίγο και ρωτώντας την όλα τα… κουλά.
ΟΧΙ. Εγώ έχω εξαιρετικές σπουδές, μια σπουδαία δουλειά, κούκλο Βραζιλιάνο γυμναστή που τον ζηλεύουν όλες και είμαι απίστευτα διακριτική. Τώρα… πώς έγινε και ένα πρωί κοιτάχτηκα στον καθρέφτη και το είδωλό μου μου φώναξε «Χριστίνα, έλεος! Ίδια η μάνα σου έγινες», θα πρέπει να διαβάσετε την ιστορία μου για να το μάθετε. Αυτή την ιστορία που τελικά, χωρίς να θέλω να σας πληγώσω, μοιάζει να είναι η ιστορία της ζωής μας!

«Μια Κυριακή την έχουμε» της Κατερίνας Τσεμπερλίδου

Καμιά μέρα δε συγκρίνεται με την Κυριακή της καρδιάς μας. Η Κυριακή είναι μια μέρα-δώρο, που μας χαρίστηκε για να βιώνουμε αγάπη, αναζωογόνηση, έμπνευση, πνευματικότητα, οργάνωση και πολύ ριλάξ. Μια μέρα-προνόμιο, μια μέρα-σύμβολο, με θετικές δονήσεις, που αξίζει ο καθένας μας.
Η Κατερίνα Τσεμπερλίδου μάς αποκαλύπτει μυστικά για να είμαστε ευτυχισμένοι την Κυριακή. Πώς να κάνουμε διάλειμμα από τη ρουτίνα, να αναζητήσουμε ξεκούραση και ελευθερία από το άγχος, απολαμβάνοντας τον εαυτό μας, τον σκύλο μας, τη φύση, τους φίλους, τους αγαπημένους μας, ένα ανεβαστικό hit. Ο σωματικός και ο πνευματικός μας εαυτός θα χαρεί μια υπέροχη Κυριακή, γεμάτη με ευχάριστες εντυπώσεις, νέες εμπειρίες, έξω καρδιά και κοινωνικότητα, χτίζοντας αναμνήσεις ως την άλλη Κυριακή που έρχεται.
Όσοι θλίβονται το απόγευμα της Κυριακής θα βρουν παρηγοριά στο βιβλίο… για να γίνουν ευτυχισμένοι κάθε Κυριακή, 52 φορές τον χρόνο.

«Ο συλλέκτης των τρένων» της Μαρίας Κυριαζή

Ένα κρύο πρωινό του Νοέμβρη, μια νεαρή καλόγρια θα βρεθεί κρεμασμένη στο κελί της. Μπορεί ο θάνατός της να συνδέεται με τις αποτρόπαιες δολοφονίες νεαρών κοριτσιών που το κοινό τους χαρακτηριστικό είναι η ψυχαγωγία ενηλίκων; Στους δρόμους της Αθήνας έχει εξαπολυθεί ανθρωποκυνηγητό. Ένας επικίνδυνος δολοφόνος, γνωστός στην πιάτσα ως Κολομβιάνος, κυκλοφορεί ελεύθερος και περιμένει υπομονετικά. Ένα και μόνο βλέμμα αρκεί για να διαβάσει την ψυχή τους. Τότε θα επιφέρει τη λύτρωση όπως μονάχα εκείνος γνωρίζει. Η υπαστυνόμος Ρίζου καλείται να εξιχνιάσει την πιο δύσκολη υπόθεση στη μέχρι τώρα καριέρα της. Ένα αρρωστημένο παιχνίδι έχει στηθεί στα σκοτεινά πλοκάμια του διαδικτύου. Θα τα καταφέρει; Το παρόν της έρχεται αντιμέτωπο με το παρελθόν. Όμως τα χρονικά περιθώρια έχουν στενέψει, γιατί σαν πέφτει η νύχτα, οι εφιάλτες ζωντανεύουν.

«Σαιξπηρικός γρίφος» του Κυριάκου Κουζούμη

Ανήμερα Αγίου Βαλεντίνου ο Στράτος Ανούσης θα απευθύνει πρόταση γάμου στην αγαπημένη του, Υβόννη Ψυχάρη. Το επόμενο πρωί η Υβόννη θα βρεθεί δολοφονημένη! Στο πλευρό της, μία φωτογραφία με δέκα σπουδαστές δραματικής σχολής. Όλοι τους λάτρεις του Σαίξπηρ! Η καταξιωμένη αστυνόμος Άννα Δερβίση θα αναλάβει την εξιχνίαση της υπόθεσης και με τη βοήθεια του στενού της συνεργάτη, Κυριάκου Λιβαθινού, θα αναζητήσουν εξηγήσεις. Το ένα θύμα θα διαδέχεται το άλλο, ενώ απ’ το αρχείο της αστυνομίας θα ανασυρθούν κάποιοι σκονισμένοι φάκελοι, που συνδέονται με ύποπτο τρόπο μεταξύ τους. Λίγο πριν από το τέλος, η αστυνόμος θα πετάξει το προσωπείο απ’ το πρόσωπο του θύτη. Εκείνος, μην μπορώντας να κάνει αλλιώς θα ομολογήσει! Πριν από το φινάλε όμως θα ζητήσει μία χάρη. Μία ύστατη χάρη… Άραγε, η Άννα θα παραμείνει ταγμένη στο γράμμα του νόμου ή θα ευθυγραμμιστεί με τους συναισθηματισμούς της καρδιάς;

«Καρδιά δυο νούμερα μικρότερη» της Μαρίας Κυριαζή

Η Αθηνά είναι μια νέα και όμορφη ανερχόμενη γιατρός. Κοντά του θα ζήσει τον απόλυτο έρωτα, θα αγγίξει την υπέρτατη ευτυχία. Όμως όλα τα ωραία κάποτε τελειώνουν. Όσο ξαφνικά μπήκε στη ζωή της, έτσι ξαφνικά ένα βράδυ θα φύγει από κοντά της. Η οδύνη γι’ αυτό που έχασε θα την οδηγήσει σε λανθασμένες επιλογές και σε ανθρώπους που θα την παρασύρουν στα πιο σκοτεινά και επικίνδυνα μονοπάτια της νύχτας. Όταν συνειδητοποιήσει το άσχημο παιχνίδι που της έπαιξε η μοίρα, θα είναι πια αργά. Πρέπει να εξαφανιστεί, για να σώσει τη ζωή τη δική της και των ανθρώπων που αγαπάει. Το κακό όμως δεν επαναπαύεται. Ψάχνει, και θα βρει αυτό που τόσο ποθεί. Και τότε η Αθηνά θα έρθει αντιμέτωπη με τους χειρότερους εφιάλτες της.

«Αυθεντικές Ιστορίες Προσφύγων Β’» του Γεώργιου Χ. Τσακαλίδη

Πρόκειται για 24 ιστορίες προσφύγων, που συγκλονίζουν με την τραγικότητά τους, αλλά και εντυπωσιάζουν με το άρωμα που εκπέμπει η ευωδιαστή και αξιομίμητη ζωή τους. Άνετα θα μπορούσε να ονομασθεί το βιβλίο «Προσφυγικό Λειμωνάριο».
Κάθε μία από τις ιστορίες αυτές αποτελεί και έναν επί πλέον αδιάψευστο μάρτυρα της προγραμματισθείσας και συντελεσθείσας γενοκτονίας, όπως τη βίωσαν όχι το κοινωνικό σύνολο των Ποντίων, αλλά οι συγκεκριμένοι άνθρωποι με ονοματεπώνυμα, τόπο καταγωγής και φωτογραφίες τους. Ο συγγραφέας δεν θέλησε ούτε να ωραιοποιήσει ούτε να τραγικοποιήσει καταστάσεις. Τις κατέγραψε με απλότητα, όπως του τις διηγήθηκαν απόγονοι των ιστορουμένων προσώπων.

«Αἶσα» της Λαμπρινής Μηνά

[Αἶσα / προφ. «Έσα» / αρχ. < μοίρα, πεπρωμένο θεωρείται σαν θεά της ανθρώπινης μοίρας, δηλαδή της αρχαίας ελληνικής αντίληψης για την τύχη την οποία δημιουργεί ο άνθρωπος μοναχός του.] Ο Δημήτρης και ο Γιάννης, με ένα μηχανάκι σεργιανίζουνε στους δρόμους της νιότης. Το μυστικό των κρυμμένων λιρών είναι αυτό που θα ορίσει τις ζωές τους. Θα επιλέξουν να ανοίξουν την πόρτα για να τις βρουν και πως η Αἶσα θα ζωγραφίσει το πορτρέτο της ζωής τους; Ποια χρώματα και ποιες παραστάσεις θα συνθέσουν τον καμβά; Αποφάσεις και επιλογές, που μπορούν να αποβούν μοιραίες…
Αυτή είναι η Αἶσα, το άλλο όνομα της μοίρας! Αυτή είναι η ζωή!

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ 24ΓΡΑΜΜΑΤΑ

No Comments

Post A Comment